ESSZÉK, ELEMZÉSEK

Összefoglaló az OKNT természettudományos közoktatás helyzetével foglalkozó ad hoc bizottságának munkájáról
Szalay Luca, Kertész János

Megnyitás

Az 576. kísérlet
Labancz István

Megnyitás

A kémiaóra és a modern pedagógia szempontjai
Keglevich Kristóf

Megnyitás

Felmérés az elsőéves hallgatók kémiatudásáról. Első rész
Radnóti Katalin

Megnyitás

Felmérés az elsőéves hallgatók kémiatudásáról. Második rész
Radnóti Katalin

Megnyitás

A pedagógusok korfája kapcsán
Fabián István

Megnyitás

Miért a kémia a leginkább utálatos tantárgy?
Keglevich Kristóf

Megnyitás

Tévhitek a kémia oktatásában
Tóth Zoltán

Megnyitás

Megélnek a magyar iskolák a jég hátán? Tanári utánpótlás, tanári bérezés, centralizáció. Egy iskolaigazgató töprengései
Lázár Tibor

Megnyitás

Tanár úr kéri
Keglevich Kristóf

Megnyitás

A kémia és vegyészmérnök alapszakokra jelentkezők száma kapcsán
Lente Gábor

Megnyitás

In memoriam kémia
Villányi Attila

Megnyitás

Az új Nat és a kémia – avagy talán semmi sem tisztán fehér vagy fekete
Bárány Zsolt Béla

Megnyitás

Kémia tanítása tanári végzettség nélkül?
Ludányi Lajos

Megnyitás

Mi a kémiaoktatás valódi problémája – avagy hová lettek a tanárok?
Holtzer Péter, Szakmány Csaba, Szalay Luca

Megnyitás

Teremtsünk természettudományos tehetségeket!
Ifj. Szántay Csaba

Megnyitás

Szabó János
Ifj. Szántay Csaba

Megnyitás

„Tanítsunk Magyarországért!” – kortárs mentorálási program a köznevelésben (is)
Kiss Edina

Megnyitás

Feljegyzések az egérlyukból: hogyan jutott ide a magyar kémiaoktatás?
Lente Gábor

Megnyitás

Gondolatok a természettudományos oktatásról
Kiss Tamás

Megnyitás

A fizikaoktatás agóniája a rendszerváltozást követő évtizedekben
Radnóti Katalin

Megnyitás

Az élővilág megértése az ismeretlen jövő egyik záloga. Új tartalmi szabályozók a hazai gimnáziumi biológiaoktatásban
Bán Sándor

Megnyitás

Az óraszámokon túl – megjegyzések a NAT2020 magyar nyelv és irodalom részéhez
Kovács Péter

Megnyitás

Tanári szabadság, avagy „csak magamra csukom a tanterem ajtaját”? A középiskolai történelemtanítás mai kényszerei
Repárszky Ildikó, Dupcsik Csaba

Megnyitás

A BME-n kémiát oktatók véleménye az elsőévesek kémiatudásáról és kémiai iránti elkötelezettségéről – avagy mi segítené a mi munkánkat?
Hornyánszky Gábor, Székely Edit (szerk.)

Megnyitás

Középiskolai tehetséggondozás a BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Karán
Hornyánszky Gábor, Székely Edit

Megnyitás

A kémiatanítás története a magyarországi elemi és középfokú iskolákban 1868 és 2020 között az óraszámok tükrében
Keglevich Kristóf

Megnyitás

Gondolatok a természettudományosan csillogó szemek fel- és eltűnéséről, avagy: a TETT-mesepályázatról – másként
Szántay Csaba

Megnyitás

Történetek és történetmesélés a természettudományok szolgálatában
Bajzáth Mária

Megnyitás

Miért mesepályázat a TETT-mesepályázat?
Döbrentey Ildikó

Megnyitás

A természettudományos mesékről és az alkotásról – egy fiatalember szemszögéből
Weber Márton

Megnyitás

A mi mesénk tanulságai, avagy a TETT-mesepályázat az első visszajelzések tükrében
Móring Andrea, Molnárné Czirják-Nagy Zsuzsanna, Patkó Csaba, Rácz Kinga, Veitz Gábor Tamás

Megnyitás

A TETT-mesepályázat a Szabó Szabolcs Alapítvány szemszögéből
Holtzer Péter

Megnyitás

De miért? A tanulók érvelési képességének vizsgálataegy kísérlettervezést tanító longitudinális projekt keretében
Borbás Réka, Szalay Luca

Megnyitás

 

TANÁRKÉPZÉS

A nanotanítástól a bemutatóóráig. Kihívások a tanárrá válás színpadán
Kiss Edina

Megnyitás

Gondolatok a tanárképzésről
Dávid Ágnes

Megnyitás

Kell-e nekünk sok jó kémiatanár?
Szalay Luca

Megnyitás

Bologna és a tanárképzés
Laczkovich Miklós

Megnyitás

Kémia-, vegyész- és kémiatanár-képzés a háromciklusú felsőoktatásban
Farkas Etelka, Lente Gábor, Somsák László

Megnyitás

Válaszlevél
Szalay Luca

Megnyitás

Tanárképzés Egerben. A Varázstorony Természettudományi Pályaorientációs és Módszertani Központ
Murányi Zoltán

Megnyitás

„Új” osztatlan kémiatanár-képzés az ELTE Kémiai Intézetében
Szalay Luca

Megnyitás

Kémiatanár-képzés az Eötvös Loránd Tudományegyetemen a 2000-es évekig
Riedel Miklós, Rózsahegyi Márta, Wajand Judit

Megnyitás

Kémiatanár-képzés a Debreceni Egyetemen
Fejesné Dávid Ágnes

Megnyitás

Az eltűnt hallgatók nyomában
Markovics Ákos

Megnyitás

Kémiatanárok képzése a Szegedi Tudományegyetemen
Németh Veronika

Megnyitás

Új tanárképzés: lebutítás vagy észszerűsítés?
Szalay Luca

Megnyitás

„Nem kívánjuk tovább tétlenül nézni, ahogy eltűnnek a kémia- és fizikatanárok”. Beszélgetés Weiszburg Tamással
Borbás Barna

Megnyitás

Kémiatanár-képzés a Babes–Bolyai Tudományegyetemen.Tantárgycsomag a kémiatanári diploma megszerzéséhez
Sógor Csilla

Megnyitás

 

 

MÓDSZERTANI TÖREKVÉSEK

Tanítható-e a kísérlettervezés az iskolákban?
Riedel Miklós, Füzesi István, Rózsahegyi Márta,Wajand Judit

Megnyitás

Egyszerű és motiváló kísérletek a kémia tanításához
Árus Dávid

Megnyitás

Egy játékos kísérlet. A hidrogénüzemű autó. Középiskolai (egyetemi) kísérlet a hidrogén üzemanyagcellás autó működésének bemutatása
Kiricsi Imre, Kónya Zoltán, Pusztai Péter, Rémiás Róbert

Megnyitás

Karácsonyi kísérletek – nem csak kémiatanároknak!
Szalay Luca

Megnyitás

A tanulók kémiai gondolkodásának néhány jellemzője
Tóth Zoltán

Megnyitás

A kutatásalapú tanulás esete a magyar valósággal
Szalay Luca

Megnyitás

Projektmódszer a kémiaoktatásban
Z. Orosz Gábor, Kiss Tivadar, Németh Veronika

Megnyitás

Nem mind arany, ami fénylik – A Fémek témakör tanítása kooperatív és egyéb technikák alkalmazásával
Balázs Katalin

Megnyitás

Új lehetőségek a tanórai kísérletezésben
Dobóné Tarai Éva, Sarka Lajos, Tóth Zoltán

Megnyitás

Mobileszközök a kémiaoktatásban
Főző Attila

Megnyitás

Hagyományos tanulókísérletek kutatásalapú átalakítása – egy pedagógiai kísérlet hatásvizsgálata
Szalay Luca, Tóth Zoltán

Megnyitás

Általános iskolai és gimnáziumi tanulók levegőszennyezéssel kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel
Sójáné Gajdos Gabriella, Tóth Zoltán

Megnyitás

A hulladékgyűjtés gyakorlata a kémia- és más természettudományos laborokban
Kisvárdai Melinda, Kisvárdainé Fábián Erika, Kisvárdai Antal

Megnyitás

Kémiatörténet a kémia tanításában. Ötletek kémiatanároknak óráik színesítésére. Első rész
Keglevich Kristóf

Megnyitás

Kémiatörténet a kémia tanításában. Ötletek kémiatanároknak óráik színesítésére. Második rész
Keglevich Kristóf

Megnyitás

„Premistry” természettudományos népszerűsítő sorozat. Első rész
Szakmány Csaba, Rákóczi Melinda

Megnyitás

„Premistry” természettudományos népszerűsítő sorozat. Második rész
Szakmány Csaba, Rákóczi Melinda

Megnyitás

Tantárgy-pedagógia, szakmódszertan, tartalomfejlesztő pedagógia. Avagy mit is akartok?
Patkós András

Megnyitás

Kémia Mobillabor Projekt
Szakmány Csaba, Holtzer Péter

Megnyitás

Hogyan boldogulnak a diákok a hétköznapok kémiai problémáinak megoldásában?
Kisfaludi Andrea, Karas Lívia

Megnyitás

Egy hétköznapi jelenség esete a kémiaoktatással – a rozsdásodás
Dobóné Tarai Éva

Megnyitás

Khan Academy. Egy világszínvonalú digitális oktatási portál megjelenése Magyarországon
Kállay Csilla

Megnyitás

Kajtár Márton emlékére, egy régi hallgatójától
Radnóti Katalin

Megnyitás

Gyógyszerészeti vizsgálómódszerek felhasználása a kémiaoktatásban: a Rossett–Rice-teszt
Szólláthné Sebestyén Zita

Megnyitás

Kutatásalapú kémiatanulás az általános iskolákban?
Szalay Luca, Borbás Réka, Füzesi István, Tóth Zoltán

Megnyitás

 

ISKOLÁK

Kémiaoktatás a miskolci Földes Ferenc Gimnáziumban
Endrész Györgyi

Megnyitás

Kémiaoktatás a Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziumában
Mostbacher Éva

Megnyitás

Kémiaoktatás a kaposvári Táncsics Mihály Gimnáziumban
Miklós Endréné

Megnyitás

Kémiaoktatás a Reáltanoda utcában
Dancsó Éva

Megnyitás

ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola
Kutrovácz László, Schróth Ágnes

Megnyitás

Kémiaoktatás a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnáziumban
Benkőné Di Giovanni Rita

Megnyitás

Virágzó kémia Mosonmagyaróváron
Liziczai Márk

Megnyitás

70 éve alapították a Than Károly Könnyűipari Vegyészeti Technikumot
Kutasi Csaba

Megnyitás

 

INTERJÚK, TANÁRI ÖSSZEGZÉSEK

Beszélgetés egy kitüntetettel.
Forgács József (Rátz Tanár Úr életműdíjas)

Megnyitás

Ez a díj kizárólag a szakma elismerése.
Beszélgetés a Rátz Tanár Úr életműdíjas kémiatanárokkal, Cs. Nagy Gáborral és Oláh Gábor Péterrel

Megnyitás

Nagyon büszke vagyok minden tanítványomra.
Beszélgetés Gelencsér László középiskolai tanárral

Megnyitás

A Magyar Kémiaoktatásért Díj két kitüntetettje: Kertész Éva és Karasz Gyöngyi

Megnyitás

Mit tettem mint kémiatanár? A „kréta-kémiától” a kutatásalapú tanítás-tanulásig
Antal-Szalmás Lajosné

Megnyitás

Kívülről jött pedagógus
Dancsó Éva

Megnyitás

A gyerekeket elsősorban szeretni kell, segíteni és támogatni.
Beszélgetés Pőheimné Steininger Éva és Zagyi Péter középiskolai tanárokkal 

Megnyitás

Hiszek a példa erejében, hiszek a nevelésben.
Beszélgetés Szántay Csabáné nyugdíjas kémiatanárnővel

Megnyitás

Kémiatanítás anno: így is lehetett
Szántay Csabáné Imre Judit

Megnyitás

Máshogy is lehet: emlékmorzsák tanári létem hordalékából. Kalandos utam a kémiatanárság felé
Fodor Erika

Megnyitás

Kis lépés az emberiség történetében, de a tanár életében hatalmas
Nagy Mária

Megnyitás

Tehetséges tanulókkal foglalkozni öröm, ösztönöz a hozzáállásuk.
Beszélgetés Bartal Mónika alapiskolai tanárral

Megnyitás

A Khan Academy.
Kiss Tamás gyorsinterjúja Kállay Csillával (DE Szervetlen és Analitikai Kémiai Tanszék), a Khan Academy munkatársával

Megnyitás

Nemcsak kell, hanem lehetséges is a kémiát érdeklődést felkeltő módon tanítani. Beszélgetés Keglevich Kristóffal, a Magyar Kémiaoktatásért-díj egyik kitüntetettjével 

Megnyitás

Egy megvalósult álom
Dobóné Tarai Éva

Megnyitás

Befejezetlen történet
Sebő Péter

Megnyitás

Pályám során a megszerzett tudást, tapasztalatokat igyekeztem továbbadni
Sarka Lajos

Megnyitás

Nagyon jó állandóan fiatalok között lenni, velük dolgozni
Molnár Márta és Versits Lívia

Megnyitás

 

VERSENYEK

Kémiaversenyek a mai magyar közoktatásban
Petz Andrea

Megnyitás

Emlékek nyomában. Szemelvények az Irinyi János Középiskolai Kémiaverseny félszázados történelméből
Fodor István, Maknics Gyula, Tóth Imre

Megnyitás

Télbúcsúztató kémiaversenyek és tanári szakmai nap
Lente Gábor

Megnyitás

TETT – a 2025. évi díjkiosztó a Vígszínházban
Kiss Tamás

Megnyitás

Az Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaverseny Erdélyben
Majdik Kornélia, Gál Emese

Megnyitás

Az első Mengyelejev-verseny Eurázsián kívül
Magyarfalvi Gábor

Megnyitás

Az 57. Irinyi János Középiskolai Kémiaverseny döntője
Ősz Katalin, Várnagy Katalin

Megnyitás

Kémiai diákolimpia dubaji stílusban
Magyarfalvi Gábor

Megnyitás

Magyar sikerek a 8. Nemzetközi Kémiai Tornán
Buzafalvi Dénes

Megnyitás

 

ISMERETTERJESZTŐ-SZÓRAKOZTATÓ PROGRAMOK

Varázslatos Kémia Nyári Táborok 2025-ben. I.
Szabó János Zoltán

Megnyitás